Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Thursday 14 January 2010

Unsatisfied...

Salam....huh..just @home....
What happened just now??????????Really....made to the higher blood pressure......A senior teacher...complained about the latest time table....and wanted to change for the class...imagine...jadual tu punya la lama utk disiapkan..tetiba cikgu yg daha agak2 nak pencen ni suka suki nak tukar..plak tu melibatkan jadual saya!!!!
Am not an English optionist..so kira ok ldah sebab saya sanggup mengajar English form 4 n 5...but it doesn't mean orang suka suki nak bully saya..bagi saya kelas yang corot...every year...yg cikgu sorang ni bolot kelas depan2...form 4 n 5 kat dia..then the rest dia campak je...last year dia dah buat hal..xnak jadi guru kelas...and mangsa yang kena ganti dia.adalah saya!!! Dengan tugas penyelaras tingkatan 5....s/u projek SPM...guru m/p...then tambah lagi guru kelas....sabo lagi...last year dia dah bagi saya kelas form 5 yg paling last...yang xreti membaca pon ada...then saya kena ajar English utk diorang....sabo lagi...so for this year..saya masih lagi dalam panitia Bahasa Inggeris...then dapat lagi kelas form 4 yang 2nd last...ok xpe..pastu saya minta 3rd class form 5..n 4th class form 5...so ok lah tu sebab dia bolot 1st, 2nd n 5th class form 5...n 1st, 2nd n 3rd class form 4....so adil la kan????
Tiba2 nak tukar plak....dia nak jgk 3rd class form 5....then saya???nk bg 5th class????ok fine..hambik semua..then I'm quit!!! Not anymore teaching English...n quit from English panel...ok??? Doesn't matter to teach sivic...or apa2 je lah..janji senang cerita....
So..I called her n explain to her..if she really wanted that class..fine..u take it all..n I'm quit.. She asked y? It is not that simple n easy nak tukar jadual...kesian skit la kat guru jadual waktu...to entertain u sorang....next year u aplly plak jd guru jadual waktu then u suka2 leh letak kelas mana u nak n kelas mana u xnak...can???
Aku bukan merajuk..tapi sedikit bengang dgn sikap selfish dia...kalo last year dia xnak jadi guru kelas dgn alasan dia ada darah tinggi...so resing awal2...la..kan leh option...senang cerita..u xsakit darah tinggi....kalo itulah alasannya...sakit ni..xkira tempat n sebab.....so don't mess up urpersonal n work...n at last u affected to other ppl....
yes...teaching class belakng2 lagi bagus drpd ajar kelas depan2....n lagi bgus kalo kita dapat do something better...best...yg affect to the best result for the last class...but kalo semua form...kelas blkng..n perangai pelajar2 pon mcm hapa ntah....erm..rasanya xmampu...huhuhuh...cakap mmg senang daripada nak laksanakan sendiri..most ppl is very good in giving opinions...say these n those..but try to fit into my shoes...mcm mn???huhuhuhu....hape2 aje...
I'm not selfish....but I'm trying to do something which is equal to everyone...agak2 la...kenapa mesti nk susahkan orang lain....susahkan diri sendiri lebih baik drpd susahkan orang lain...
huhuuhuh....Sabor je lah....hurm ni baru je dapat jadual..lom lagi start utk apa2 program related to project SPM..tunggu je la apa komen2 akan datang nnt......wait n see...hahahhhah
Adios!

No comments:

Post a Comment