Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Thursday 21 January 2010

Alhamdulillah,...selesai part I..coming soon part II




pics di atas hanya hiasan semata..diambil dari internet....hehehe
Salam...
Syukur sgt2..program yg dirancang berlangsung dgn jayanya..dengan kerjasama dr semua pihak..walaupon pada awal tu ada sedikit kekalutan sebab boss saya hanya akan cari saya utk itu n ini hinggakan kerja PK HEM dia akan cari saya...Puan...saya guru penolong je puan..jgn la belakangkan PK HEM walaupon dia xbyk buat kerja dia sebelum2 ni...
Sehinggakan pening kepala saya nak entertain boss saya sorang ni...walaupon hanya 14 orang daripada 67 orang yg sepatutnya hadir untuk SPM dan PMR agak bagus...35/56...selalunya macm tu lah...turn SPM..maka ayah mcm liat nk dtg..sedih...tp hari ni dtg plak...marah2 cgu..cakap cgu buat kerja xbetul la...buang anak dia..menyusahkan mak ayah..cgu2 xfikir masalah diorng..suka2 wat mcm tu...Aduhai...mak cik2 ni kenapalah bising kat saya...anak2 mak cik n mak cik sendiri xbg kerjasama seblum2 ni..then now u come to attack us just like that??? Is that so easy maik cik2????
They never know how their kids behave at the school..they never know where the kids go..what hte kids do...smoking..escaping..playing truant...bend the school rules...
ponteng sehinggakan melebihi 60 hari tanpa sebab...tanpa surat sakit...tanpa surat yg ada pengesahan Pengerusi JKK....penat sgt2 minda hari ni...
pastu plak..hari baru assistant saya mula nak menolong saya..sedangkan mula sesi 2010..byk kerja dia saya sorang yg buat..bial saya bg tau..xde plak dia follow up n respond..saya dah xjd penyelaras tingkatan 5...tugas tu dah diberi kepada cgu lain atas permintaan n cadangan saya..alhamdulillah boss n pengurusan setuju...tp saya masih kekal sbg Penyelaras@setiausaha projek SPM...penat kan nak layan kerenah yang macam2....program CAKNA adalah hasil usaha saya...untuk mengatasi masalah ponteng di kalangan pelajar2...so alhamdulillah...since the 1st week..especially for form 5 students..ada perubahan dari segi kehadiran...InsyaAllah saya akan berusaha untuk mantapkan lagi program ini...bersama AJK2 penggerak yg lain....
Semoga apa yang saya usahakan ..membuahkan hasil yang baik...segalanya untuk bakal peneraju negara akan datang..segalanya adalah untuk anak2 Melayu yang di depan mata..saban hari..melihat pada yg ada kesungguhan...sayu terasa di hati...dan sedih n terkilan melihatkan sebahagian yang masih tidak nampak halal tuju....ke hulu ke hilir sewaktu P&P berlangsung...aduh..penatnya menangani kerenah mereka ini...Duhai Ibu bapa....bantulah kami..doakan yang terbaik utk anak2 kalian..ruangkan masa...utk lebih CAKNA terhdap anak2...agar anak2 tidak menjadi malaikat di rumah tetapi sebaliknya di seklah...
Hari ini...bapa seorang pelajar lelaki..terkejut bila mengetahu bahawa thun 2009..anaknya...tidak hadir ke sekolah selama 62 hari...ke mana perginya surat amaran pertama..kedua n ke3..?sedangkan kami sdah lakukan seglanya mengikut prosedur... kami guru2 sedaya upaya memberi peluang n ruang untuk anak2 kalian....tapi seandainya tidak dihargai..apalah daya kami..segalanya dilakukan mengikut prosedur..selebhinya kami xmampu untuk menolong lagi....berat mata memandang..berta lagi amanah tergalas...di kiri n kanan bahu kami...andai itu paling byk dihisab...kelak..mohon agar segalanya yang baik2....kami guru2 tak pernah kdekut...segalanya dilakukan seikhlas yang mampu.....semoga segalanya terbaik utk anak2 kalian.....

No comments:

Post a Comment