Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Saturday 25 April 2009

Suatu masa

Lukisan Alam
Album :
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com


Hidup tidak selalunya indah
Langit tak selalu cerah
Suram malam tak berbintang
Itulah lukisan alam
(Begitu aturan Tuhan)

Jadilah rumput nan lemah lembut
Tak luruh dipukul ribut
Bagai karang di dasar lautan
Tak terusik dilanda badai

Dalam suka hitunglah kesyukuranmu
Dalam senang awasi kealfaanmu
Setitis derita melanda
Segunung kurniaanNya

Usah mengharapkan ke segalanya
Dalam perjuangan penuh pengorbanan
Usah dendam berpanjangan
Maafkan kesalahan insan
(Begitu ajaran Tuhan)

Hasbiallah, Hasbunallah
HasbiRabbi jalallahu Ya Allah

Dalam diam taburkanlah baktimu
Dalam tenang buangkanlah amarahmu
Suburkanlah sifat sabar
(Di) dalam jiwamu itu

Suatu masa dulu aku ada seorang kawan baik..yang sangat baik...sangat memahami...dapat kongsi segala suka duka keindahan hidup..apa sahaja cerita pasti sering sahaja kami kongsi. Dia sangat baik..sangat memahami sangat mengambil berat..mungkin betul kata orang sewaktu hadirnya dia bersama, kita tak banyak terasa betapa kewujudan dirinya itu meyumbangkan pelbagai rasa indah...mengundang segala ceria..gelak-tawa..gurau senda kadang-kala mencuit hati ada kalanya menyentuh jiwa..apa pun ia tetap indah untuk dikenang tapi mungkin hanya untuk tika dan saat ini..sampai suatu masa dan waktu aku harus biarkan segala keindahan suka duka itu pergi berlalu bersama masa yang berdetik meninggalkan aku..termanggu-manggu mencari cahaya suria indah ceria yang pernah menyinari hari-hari dalam hidup ini suatu masa dulu. Andai aku manusia bertuah aku akan mampu miliki suria itu kembali atau aku beroleh galang gantinya yang lebih indah..cahayanya lebih ceria...tapi suria itu hanya satu di dunia ini...Ia milik allah Taala..bukan milik aku...Suatu masa akan datang aku pasti mampu hilangkan segalanya...aku igin padamkan segala cahaya untuk seketika waktu...aku ingin bergelap buat seketika...mungkin sesaat...seminit...satu jam....sehari...seminggu...atau mungkin sebulan...atau setahun......................dan ada mungkinnya selamanya...Duhai hati gundah...usahlah ditangisi dengan segala takdir....usah diraung atas segala duka...usah dibazirkan titis-titis mutiara itu...jangan biar ia terus-menerus menitis laju tanpa henti..kelak binasa diri sendiri..jangan penjarakan diri di alam ciptaan sendiri..bebaskan diri dari segala kemurungan...suatu masa..pasti akan datang lagi cahaya dan sinar suria nan indah dan mengasyikkan...menceriakan hidup.....
SUATU MASA

Bagaimana kan kumula dan apakah kata-kata yang indah untuk diabadikan? Tiap wajah berkisar tiap madah bererti, manakah ilhamku?
Cahaya di matamu, senyum dibibirmu
mengukir seribu tanda pertanyaan. Mungkinkah kau jua dalam kerinduan. Di saat begini aku merindukan. Berpucuk-pucuk surat terbiar di depanku tak dapat kuutuskan. Kuramas semua dan kubuangkan jauh dari pandangan. Lalu aku kesal kukumpul semula, tak dapat kunyatakan apa yang kurasa. Andai engkau tahu gelora hatiku, mungkinkah kau sahut jeritan batinku. Dengarkanlah panggilanku. Dengarkanlah lagu untukmu. Oh angin lalu, kau sampaikan rasa rindu yang membara kepadanya. Warna-warna cintaku kian pudar bersama malam yang gelap gelita. Entahkan kau rasakan apa yang kurasa atau kau tak endah. Tapi ku percaya semua telah tertulis dan niat suciku takkan dipersiakan. Dan di suatu masa di hari yang indah kuhulur tanganku lalu kau terima.

MuNgKIn aKan dApaT Aku BuaNg SegaLa....anDai aku Mampu...aku terkesima...terkedu...kelu seribu bahasa..tiada kata mampu terucap...tiada bahasa terindah untuk ku karang...tiada pujangga untuk ku bahasakan...apa yang mampu..hanyalah...terima segala dengan penuh redha. Andai ini yg termaktub penyudahnya...maka aku terima...andai aku mampu ulang semula masa lalu...aku ingin kembali pada saat pertama kau hadir meghulurkan salam persahabatan...

Laguku Untukmu

Kehadiran membawa seribu erti
Terasa bagaikan suatu mimpi Indah mahligai yang kita bina Impian kini terlaksana sudah
Tiada ku terlintas akan terjadi Kita kan terpisah jua akhirnya Sejenak ku terfikir segala Oh keindahan bersamamu

( 1 )
Kembalilah kasih kepada diriku
Hidupku sepi tanpa kehadiranmu
Dengar rayuanku jeritan batinku
Masih dahagakan kemesraanmu
Hanya kau yang ku cinta tiada kedua
Usah biar ku menderita

Setelah kau pergi tiada kembali Pilunya tak dapat ku menggambarkan Abadi kasihku yang amat suci Biarku yang dalam kegelapan
Dengarlah dendangan laguku untukmu
Suara hati lambang suci murni
Berat saatku dilamun rindu
Setelah lama dikau pergi oh...
Kasihku... oh...

( 2 )
Kembalilah kasih kepada diriku
Hidupku sepi tanpa kehadiranmu
Dengar rayuanku jeritan batinku
Masih dahagakan kemesraanmu
Hanya kau yang ku cinta tiada kedua
Usah biar ku menderita

Setelah kau pergi tiada kembali
Pilunya tak dapat ku menggambarkan
Abadi kasihku yang amat suci
Biarku yang dalam kegelapan
Kasihku... oh...
Antara sedar atau tidak...kami hanya KAWAN...SAHABAT..TEMAN...yang mampu berkongsi segala apa cerita....namun bukan kudratku untuk menghalang pilihannya untuk mengakhiri segalanya hingga noktah terakhirnya pada saat papan kekunci bergerak laju menarikan tarian cha-cha mungkin..atau bergerak mengikut rentak jari-jemariku mencipta kata indah terakhir sebagai penghormatan terakhir untuk dia...Mungkin ini memang jalan takdirkuMengagumi tanpa di cintaiTak mengapa bagiku asal kau pun bahagiaDengan hidupmu, dengan hidupmuTelah lama k upendam perasaan ituMenunggu hatimu menyambut dirikuTak mengapa bagiku cintaimu pun adalahBahagia untukkuBahagia untukkuKu ingin kau tahuDiriku di sini menanti dirimuMeski ku tungguHingga ujung waktukuDan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanyaDan izinkan aku memeluk dirimu kali ini sajaTuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanyaDan biarkan rasa iniBahagia untuk sekejap saja....Jika memang diriku Bukan lah menjadi pilihan hatimu Mungkin sudah takdirnya Ka u dan aku takkan mesti bersatu Harus slalu kau tau Kumencintamu disepanjang waktuku Harus slalu kau tau Semua abadi untuk slamanya Karena kuyakin cinta dalam hatiku Hanya milikmu sampai akhir hidupku Karena kuyakin disetiap hembus nafasku Hanya dirimu satu yang slalu kurindu....terus-menerus aku rancak mearikan jari-jemariku mengikut rentak hatiku...irama dan temponya mungkin agak bercampur..berbaur kesedihan...ada suka...ada tawa...dan terselit..terpalit duka dan luka...yang mungkin tak mampu dielakkan lara ini pasti akan menghantui diri..hingga ke suatu masa aku mampu lenyapkan segalanya...Ya Allah...kuatkan hati ini...tabahkan sekeping hati kecil ini...andai ujian sekecil ini aku menyerah kalah...apakah tandanya Iman ku cetek....Ya Allah...aku mohon kekuatan hati ini berterusan...mohon semangat diri terus gah bersama untuk perjuangan yang masih belum selesai...Aku masih berteka-teki..untuk apa segalanya berlaku?atas alasan apa...rasionalnya di mana...??????????Sesungguhnya aku kelu...kaku untuk terus kerahkan saraf akalku bekerja mencari jawapan yang entah betul entahkan tidak...aduhai....sahabat..lara apakah yang kau berikan untukku...cerita apa yang kau garapkan untuk hidup kali ini...


From the Heart...........................
There was a time when our dreams felt so real
Just out of reach but not too far to feel
Together we'd finally make them come true
'Cause anythings possible when i was with you
But they kept on saying we'd never amount to anything....

All of the dreams we built up from the ground
They never believed them they just tore them down
We will rebuild them from the start, we will rebuild them from the heart

'Cause once all we wanted seemed so far away
But with everystep it was closer each day
The more that we tried it was within our grasp
The more that they told us that it wouldn't last
And everyone said we were crazy for giving up everything....

Waking up to find another day
The moon got lost again last night
But now the sun has finally had its say
I guess I feel alright
But it hurts when I think
When I let it sink in
It's all over me
I'm lying here in the dark
I'm watching you sleep, it hurts a lot
& all I know is
You've got to give me everything
Nothing less cause
You know I give you all of me
I give you everything that I am
I'm handin' over everything that I've got
Cause I wanna have a really true love
Don't ever wanna have to go & give you up
Stay up till Four In The Morning & the tears are pouring
& I want to make it worth the fight
What have we been doing for all this time?
Baby if we're gonna do it, come on do it right
All I wanted was to know I'm safe
Don't want to lose the love I've found
Remember when you said that you would change
Don't let me down
It's not fair how you are
I can't be complete, can you give me more?
& all I know is
You got to give me everything
& nothing less cause
You know I give you all of me
I give you everything that I am
I'm handin' over everything that I've got
Cause I wanna have a really true love
Don't ever wanna have to go & give you up
Stay up till Four In The Morning & the tears are pouring
& I want to make it worth the fight
What have we been doing for all this time?
Baby if we're gonna do it, come on do it right
Oh please, you know what I need
Save all your love up for me
We can't escape the love
Give me everything that you have
& all I know is
You got to give me everything
& nothing less cause
You know I give you all of me
I give you everything that I am
I'm handin' over everything that I've got
Cause I wanna have a really true love
Don't ever wanna have to go & give you up
Stay up till Four In The Morning & the tears are pouring
& I want to make it worth the fight
What have we been doing for all this time?
Baby if we're gonna do it, come on do it right
La Isla Bonita..........................tadaaaaaaaaaaaaaaaa....tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......Happy as I am....

Last night I dreamt of san pedro
Just like I'd never gone, I knew the song
A young girl with eyes like the desert
It all seems like yesterday, not far away

Chorus:
Tropical the island breeze
All of nature wild and free
This is where I long to be
La isla bonita
And when the samba played
The sun would set so high
Ring through my ears and sting my eyes
Your Spanish lullaby

I fell in love with San Pedro
Warm wind carried on the sea, he called to me
Te dijo te amo
I prayed that the days would last
They went so fast

(Chorus)

I want to be where the sun warms the sky
When it's time for siesta you can watch them go by
Beautiful faces, no cares in this world
Where a girl loves a boy, and a boy loves a girl

Last night I dreamt of San Pedro
It all seems like yesterday, not far away

(Chorus)

Ta-la-ta-ta-taa

(Chorus)

La-la-la-la-la-la-laaa
Te dijo te amo
La-la-la-la-la-la-laaa
Spoken: El dijo que te ama

Pa-pa-la-pa-pa pa-pa-pa-pahaaa
Aha, aha-ahaaa
La isla bonita
Ahaa, aha-ahaaa.

Aku merapu apa lagi untuk kali ini..........?????????????Ntahlah...agaknya jiwa kacau..onar...sadis...segala mcm rasa ada....masam..kelat..pahit...tawar....maka jadinya aku merapu untuk kesekian kalinya.....mata ni tak MENGANTUK LAGI....harapnya aku xpenat giler esok..n moga hari esok hidup aku kembali ceriaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!Dah aku xnak teruskan kemerapuan aku malam ni..dah la tu..dah penuh aku paste lagu yang ntah apa2....hehehehehehehe...au saja nak test power untuk mengarang ayat puits..aku cuba imagine yang aku tengah resah..duka gundah gulana....wakakakakakaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........ok la...taddaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

No comments:

Post a Comment