Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Tuesday 25 August 2009

Hari ke-4

Salam...hehehehe..lucu jugak bila flash back ke entry2 saya dalam bulan ramadhan...macam menghitung hari plak ye....xpe lah, apa2 pun yang penting nawaitu...tu kan....hehehehe...Syukur sebab masih dipanjangkan umur...diberi peluang menghirup n menyedut oksigen secara percuma...seterusnya dapat menikmati ibadat puasa di Ramadhan yang penuh berkat ni...PAgi ni terlintas nak post entry lebih awal...sebab saya xtido selepas solat n after reciting the Quran...on lap top n baca entry2 kawan2....
Apa aktiviti selepas ini? Saya mungkin akan ke pasar..hari ni ada pasar tani kat pekan tu..maklumla stay kat kg...bukan ada pasar besar macam di bandar..apa2 pun..alhamdulillah...kat sini everything is under the sun..serba mak nenek..kata orang2 tua..so nak pegi pasar tani..nak cari daun2 kayu untuk nasak bubur lambuk..heheheh saya x expert lagi buat bubur lambuk, masih dalam training...selalunya kakak saya buat memang best n power....:).
Sahur tadi alhamdulillah....simple n mengenyangkan...cukuplah untuk bekalan tenaga hari ini dan apa yang penting adalah untuk merebut pahala bersahur...bukan senang orang macam saya ni nak bangun awal2 pagi...heheheheheh...saya ni liat untuk bangun awal2 pagi...alhamdulillah...Ramadhan kali ini..ada perubahan...syukur...kita sentiasa cuba untuk menjadikan diri kita lebih baik dari hari2 semalam kan? Semoga amal ibadat hari ini dan seterusnya mendapat ganjaran berterusan..dan semoga ketaqwaan diri semakin bertambah..dan sentiasa istiqamah dengan apa yang kita inginkan...moga2 Allah anugrahkan ganjaran tiket ke Al-Firdaus kelak ye...InsyaAllah..
Sepetang menjelang waktu berbuka..saya betu2l kelam kabut macam lipas kudung kat dapur...semuanya nak disiapkan before berbuka kan....tapi at last alhamdulillah...kerjasama adik-beradik..ipar duai...settle segalanya...betul2 penat...kemas barang....kami ni kalo half family balik pon dah mcm nak kenduri....tu yg menu selalu byk kalo ramai2 berbuka kat umah...hari ni dapat merasa bubur lambuk..ikan kerapu 3 rasa..sira pisang batu...sayur campur goreng...rojak kateh...rojak ayam...pulut lepa...dan macam2 lagi...entry kali ini lewat dikemas kini...
Esok Balqis dah nak balik ke Klang....kali ini dia balik...dah makin aktif..dah kenal orang...biasa lah...baby...perkembangannya sentiasa cepat...oklah....esok2 cerita lagi...wsalam.

2 comments:

  1. bubur lambuk pantai timur mmg sdap.
    siap ada sayur daun dan bagai tu.
    lain bubur lambuk kt sini..mcm nsk bubur je.
    smlm dpt 2 bungkus free mase p solat kt masjig pj....dh org bagi amik je la..
    satu bg jiran,satu lg sesudu mkn boh dlm fridge,rasenya buang pulok la tu.huhuhu

    ReplyDelete
  2. oh bubur lambuk.
    bila la agaknya jemaah kat surau taman sy nak buat.. huhuhu
    salam ramadhan :-)

    ReplyDelete