Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Saturday 15 August 2009

Hari ini....hari Sabtu yang indah...ngeh3

Salam.....salam...salam....
Hari ini sepatutnya saya menghadiri Program Cakna anjuran JPNT dan Kerajaan Negeri Terengganu...sort of hari beramah mesra MB n pelajar Cemerlang negeri Terengganu...tapi sejak hari Khamis saya berperang dengan diri sendiri...nak pergi ke xnak...perasaan saya lebih kepada TAK NAK!..macam iklan rokok plak...hehehehehe.
Semalam saya telah ke Kuala Terengganu, menemui teman lama...alang-alang untuk mengambil topeng muka (mask) preparation kononnya nak ke majlis tu hari ini...
So..di pagiyang indah permai..saya bangun pagi2...setelah berfikir panjang makan saya telah membuat keputusan untuk TIDAK pergi ke majlis tersebut......hehehehehehe....
apa lgi...saya ponbuat la kije yang patut..dan petang ni...saya berjaya menghasilkan sebiji kek lapis choco-coffee vanilla....ngeh3....
lepas tu saya basuh pedati tunggangan saya..dah lama xbasuh..semalam semasa ke Kuala Terengganu...bila berhenti di stesen pam minyak...baru sedar bahawa kereta pedati saya tu xlebih macam kereta tokey kebun sayur je....huhuhuhuh...
Erm kejap lagi saya up load lagi pics...semua aktiviti saya untuk hari ni...oklah..kek belum siap lagi...masih dalam proses membakar..banyak layers lagi nih....
Ramadhan xlama lagi dah...masuk tahun ni..entah tahun yang ke berapa saya menunaikan ibadat puasa tanpa emak di sis...rindu sangat akan kehadiran mak....rindu akan masakan mak di pagi syawal...
Tapi semua impian tu hanya mimpi yang tak sudah...impian yang xakan terlaksana..
Apa-apa pun titipkanlah Al-Fatihah semoga rohnya tenang...aman..daman nun di sana...
Sesungguhnya...yang pergi tak akan kembali lagi...hanya kenangan lama yang sekali-sekala
menjengah di ingatan..menggamit rindu yang tak terubat...mengalirkan air mata syahdu..pilu di lubuk hati tak siapa yang tahu...Ya Allah kuatkan semangatku untuk teruskan kehidupan ini...semoga segala yang baik..Kau rencanakan untukku...amin.


1. Vanilla mixture









2. Chocoffee mixture










3. Baking...layer by layer for 31/2 hours









Done!!!!












Packing for friends....at work


PAcking for friend..Zila












No comments:

Post a Comment