Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Wednesday 11 November 2009

Sakit kaki....

Hari ni..kerja dengan keaddan fizikal yang agak kurang sempurna..dengan kaki yang diseret...sebelah..pergerakan agak perlahan...sehinggakan ramai pelajar2 hairan melihat gaya cikgunya berjalan...dan ada yang bertanya..menandakan prihatin terhadap guru..."kenapa kaki cikgu?".."kenapa jalan macam tu cikgu?"..etc....
Kenapa???????????? Lately..selalu sakit bermula dari aras pinggul..sehingga ke buku lali..paling ketara di bawah lipatan lutut....bila mulakan langkah...sengal n ngilu yang amat..mula terasa...melambatkan pergerakan...ditambah dengan penggunaan high-heel..shoes...(Boss saya amat marah sekiranya memakai sandal..WAJIB PAKAI YANG TUTUP DEPAN N BELAKANG!..BERTUMIT!)
Pergerakan saya selalulnya pantas ke sana ke mari...seperti lipas kudung...tapi lately...merangkak2 rasanya...cuba untuk menyembunyikan tapi...makin ketara jadinya bila..saya kembali memandu kereta menggunakan pengedalian 'gear' manual...agak lama menggunakan yang 'auto'....bila sekarang kembali kepada yang lama...agak memenatkan....kadang kala...tertekan...!
Ditambah lagi apabila minggu2 sudah..kerap berulang-alik ke bandar KT..urusan rasmi kerja...aduh!!!!Bertambah rasanya kesakitan tu...Ujian ini harus diterima dengan reda.................
Semoga apa yang saya alami ini..adalah ujian buat saya untuk seketika.....

No comments:

Post a Comment