Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Thursday 8 October 2009

Cerita kerja...

Hari ni...penat betul...terkejar2 membuat itu n ini...sediakan segala macam hal..perkara..minggu ni..memang minggu yang memenatkan...penat segalanya..otak..minda dan juga badan...minda xhenti-henti berfikir untuk segala macam program...jadual...mana nak sediakan jadual..mana nak siapkan kertas kerja program itu n ini..mana nak sediakan bahan untuk mengajar..aduhai....macam ni ke cabaran guru di abad ini...kenapa saya?????????????
Boss pantang nampak muka saya..pantang nampak kelibat saya minggu ni..pasti ada hutang yang akan dituntutnya...ANALISA TRIAL SPM!!!!Huhuhuh..mana nak cekau data yang belum ada...tu Puan..nak bagi tau nanti kesian pulak kat cikgu yang belum submit markah....cikgu tu sakit...Puan ni...dia kalo boleh xnak dengar apa2 alasan..mesti akan disanggah awal2...bagi idea itu n ini yang kadang2 karut marut....xlogik...tapi apa nak buat..dialah boss..DG52....jauh lagi nak saya nak melawan dia...hehehehe...semalam...Ketua Bidang...yang juga seorang ustazah yang selalu menyibuk mengambil alih tugas PK1....menghantar SMS kepada saya....'Boss nak jumpa 12 pelajar cemerlang SPM selepas pehimpunan"..begitulah ayatnya....maka bila sampai ke sekolah..saya tergesa-gesa mencari nama...pelajar2 tersebut (saya lewat sampai...kereta tidak diparkir di tempat biasa..) bila dah jumpa nama2 tu..saya bergegas mencari seorang pelajar meminta tolong...dan mengarahkan 12 pelajar itu menunggu di depan office...dan berlaku percanggahan...kerana PK1 celup telah sedia memberi arahan...tanpa memberitahu saya awal2...dan datang dalam keadaan marah....dan satu perkataan...BENGONG...dengan eloknya keluar...adush!!!Saya terkesima!!!!terkujat!!!!hahahaha....wajarkah seorang guru agama..bercakap sedmikian dek kerana silap sendiri menyibuk kerja/hal orang lain.....???????????isk...entahlah..hari ini????????Banyak lagi perkara yang xwajar berlaku kerana sikap guru ini....hari ni ada taklimat ringkas mengenai jadual anjal untuk guru2 SPM...dan PK 1 celup sekali lagi bertindak seperti tahu segalanya..sedangkan segala program n aktivit telah saya bincang bersama PK 1 selama berjam2....semalam..bukan senang nak hasilkan sesuatu dan saya tidak bertindak sendirian...PK 1 sentiasa seiring bersama-sama memberi n menenrima pendapat..tapi hari ini...rasanya semua guru SPM yang hadir pun naik bosan melihat gelagat PK 1 celup ni...saya pon xpasti kenapa dia jadi macam tu....dan apa2 sahaja hal...mesti akan terlebih dahulu dia sampaikan kepada boss..sedangkan pada awalnya dia tidak faham apa yang kami rancangkan..belum pon PK 1 habis bercakap..awal2 dia sanggah...dan memintas...sedangkan apa yang dirancang bukanlah seperti yang dia sangkakan...sudahnya...tanpa dia memahami segalanya..berita sudah pun sampai kepada boss...dan nama PK 1 kami jugak yang buruk...semuanya kerana dia hanya tahu orang lain buat kerja xsebaik dia...Yang saya tahu..kerja dia..tak de pun dia buat....dia asyik bz dengan kerja2 orang lain je...sibuk sana n sini...kalo pantau kelas....mengalahkan PK 1...sedangkan PK 1 kami adalah orang ke2 selepas boss...tapi apa yang saya perhatikan....Ustazah ni..langsung xada rasa hormat kepada PK 1...padahal..PK 1 lebih senior...lebih tua daripada dia...she deserves to get back what she done to other people someday...there will be a day of payback time for her....!!! The curse from other teachers who are not guilty...who r alwars slandered by her with all bad things..just like a den of black sheep...in the school....huhuhuhuhuh..teruknya!!!1Moga2 Allah buka pintu hati dia..agar menjadi lebih baik....seorang guru agama yang memanfaatkan ilmu agama yang dipelajari jauh di bumi Mesir....amin...
MAlam ni..saya menghabiskan masa dengan aktiviti saya sendiri....kek lapis keju aiskrim...dalam proses untuk siap....dan juga dadih perisa vanilla...dah pun disejukkan....untuk bekalan abang saya ke jamuan hari raya...heheheheh...so nnt2 bercerita lagi!

No comments:

Post a Comment