Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Friday 8 May 2009

Hari ini...


Hari ini..Alhamdulillah..aku bangkit di awal pagi...masih mampu dan diberi peluang menghirup udara nyaman dan segar menikmati dingin air di tempat aku dilahirkan. Masih lagi mata ini mampu melihat matahri terbit di hujung sana..menikmati indah cantik biasan cahaya menerjah jendela...
Hari ini aku masih berpeluang mengucap syukur bersujud pada yang Esa menunaikan kewajipan 5 kali sehari dan hari ini segalanya bermula dengan indah...Alhamdulillah.
Hari ini aku mampu dengan izin dariNya untuk menapak langkah menziarahi saudaraku di rumah sakit, di sana sejuta keinsafan menerjah dalam diri dan ribuan syukur kuucapkan untuk kesekian kali melihat segelintir yang diujiNya kesabaran mereka menghadapi saat getir tatkala badan yang suatu masa dulu kuat dan gagah kini terlantar sepi...
Dan hari ini juga aku berkesempatan menziarahi ibu kepada salah seorang pelajarku secara kebetulan...namun di situ aku bagaikan tidak mampu berucap banyak..hibakan apabila teringatkan punca si ibu terlantar di wad..ekoran terkejut dengan apa yang menimpa anak-anak yang tidak sampai berminggu berada di sekolah itu, namun itulah hakikat yang perlu dijelaskan. Yang salah tetap akan salah dan keadilan akan tentukan segalanya.
Hari ini aku masih lagi di sini menjalani dan meneruskan segala perjuangan dan tugas yang masih belum selesai. Masih banyak tugas tergalas ke hulu dan ke hilir menanti masa menunggu giliran. Adakalanya sengaja aku tangguhkan keran tandusnya idea..adakala terpaksa dek kekangan masa yang andainya diberi 30 jam sehari pun belum tentu terlaksana segalanya. Itulah dia hakikat segalanya...kekangan itu dan ini dijadikan alasan tanpa ada rasa inign untuk berusaha...Apakan daya, manusia biasa adakala alpa..kadang kala lupa..leka...diulik segala macam melodi..ada yang indah...mendayu.berlagu syahdu..ada yang melankolik beralun sedu...Hari ini aku masih tercari dan mencari di mana letaknya diri aku....dan aku sendiri masih memikirkan jawapab bagi persoalan itu...Semoga hari esok akan lebih indah dari sebelumnya.....dan soalan itu akan terjawab.....Amin...........

No comments:

Post a Comment