Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Saturday 17 December 2011

So..long.....

It has been so.....................long ....to share anything here. I am quite busy with so many things...until I really don't have much time to drop lines about everything around me. Almost a year! Yeah!..dah lama aku tidak ber'blog'. Kenapa??Aku sendiri tak punya jawapan yang tepat untuk soalan itu. Setelah aku mula menjejak blog-blog segelintir blogger yang aktif, maka aku terpanggil dan terbuka hati untuk membariskan ayat-ayat yang tidak seberapa di blog usang ini. Sudah lah bahasaku tidak lagi seindah dulu..tempang rasanya langkahku..menggunakan bahasa yang salah...tatabahasa yang tunggang terbalik. aku akan cuba sedaya upaya memperbaikinya. Tinggal beberapa minggu lagi untuk masuk ke tahun Masehi yang lain..walhal bagi umat Islam sudah pun memasuki tahun Hijriah yang baru...Tidak terlewat rasanya untuk mengucapkan salam maal hijrah..selamat tahun baru hijriah..semoga tahun baru membawa jutaan pembaharuan dan penghijrahan ke arah yang lebih baik. Semoga segalanya bertambah baik..semoga amalan kita semakin bertambah ..sebagai dana untuk ke akhirat kelak..untuk ditimbang al-mizan....semoga kanannya melebihi kirinya. sesungguhnya aku terpanggil untuk menulis blog kembali setelah beberapa kali aku 'menjengah' blog seorang hamba Allah yang diuji Allah dengan ujian yang aku sendiri tidak pasti aku mampu laluinya atau tidak..tetapi kagumnya aku terhadap dia...terpesona dengan ketabahan dan kecekalan hati untuk menulis sedikit kisah untuk dikongsi...mawarnafastari...semoga Allah sentiasa  memberi rahmatNya buat kamu dan anak-anak kamu yang comel. Kamu insan terpilih dik...diuji ujian seberat itu...namun percayalah..allah tidak mensia-siakan pengorbanan dan kesabaranmu dik...ada ganjaran yang lebih besar buat kamu..bukan dari kami...tapi dari Allah. Aku menitis airmata membaca tulisan peninggalan arwah suaminya...Allahyarham Nafastari. Berulang kali aku mengulangi kunjungan ke blog arwah...dan juga blog isterinya..dan tiap kali itulah bercucuran airmataku tumpah jatuh ke pipi tanpa henti-henti..sensitif??Oh..tidak! Aku seorang manusia yang mempunyai sensitviti yang tinggi terhadap kesusahan yang meninpa orang lain. Bukankah sebaiknya manusia bersikap begitu? Entahlah..mungkin bagi sesetengah orang, mereka lebih suka membuat hal sendiri tanpa menghiraukan apa yang berlaku di sekeliling mereka. Secara jujurnya, pandangan aku terhadap arwah suami Mawar, dia adalah seorang lelaki yang hebat, berwawasan dan Genius! Semoga ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...Al-Fatihah buat arwah Wan Ahmad Fadzil W.Mohd. Semoga rohnya dicucuri rahmat. amin. Semoga kita yang masih diberi peluang dan ruang untuk terus menghirup oksigen ini akan terus meningkatkan amal ibadat sebagai bekalan ke sana nanti agar tidak membawa tangan yang kosong tanpa sebarang bekal.....Semoga keimanan kita semakin menebal dalam hati...dan istiqamah dengan pegangan yang satu. Semoga hari ini lebih baik dari semalam...amin.

No comments:

Post a Comment