Green n fresh

Green n fresh
Cool the eyesight!!!

mE..mY LiFe...& fRiENdS

mE..mY LiFe...& fRiENdS

Thursday 4 February 2010

Life....

Salam....
Baru je selesai baca surah Yaasin....alhamdulillah.....semoga kali ni ibadatku dilipat gandakan....pahalanya...juga buat semua muslimin muslimat...semoga kerja amal kalian...diberikan ganjaran tak ternilai olehNya..
Hari ini agak padat dgn tugas2 di sekolah..bermula dri pagi..seperti biasa..boss memang akan sentiasa mencari aku utk segala macam urusan...termasuk berjumpa ibu bapa yg hadir..wakil bg pihak boss...aku jd spoke-person..kot...tapi byk pengajaran yg membuatkan aku...bersyukur sgt2 dgn apa yg aku dapat...apa yg aku ada hari ni...pak cik-pak cik yg dtg....terima kasih atas kerjasama..insyaAllah..segala yg terbaik akan saya lakukan utk anak2 kalian....tak terdaya utk aku karang di sini segala kisah yg berlaku..yg byk mengajar aku ttg hakikat kehidupan..hakikat kasih ayah n ibu...satu rahsia yg tdk terungkai...
dan ptg ni juga..aku ke SMKA Tok Jiring...menjemput anak buah aku form 1...balik dr asrama...100% berubah...tp yg masih kekal...musalla....lama jgk aku di situ sementara menunggu anak buah aku pakcing barang2....aku sempat menghayati...kawasan2 yg masih ada...byk perubahan...bangunan konkrit gah teguh berdiri...tp apa jua perubahan...aku masih menghargai segala jasa selama berada di situ...
Ptg ni jugak..aku terima berita tentang kematian bekas pelajar...aku yg sedang menunggu result SPM...apa yg betul menyentap kesdihan aku....semasa hayat..arwah seorg pelajar yg baik...disenangi guru2 n rakan di sendiri...sememangnya Allah lebih sayangkan dia..berbanding kita...semoga rohnya dicucuri rahmat...ditempatkan bersamam orang2 beriman..beramal soleh...al-fatihah....
Esok aku akan bergeas ke rumahnya...sebagai tanda prihatin n sumbangan terakhir aku utknya....sesungguhnya aku sentiasa doakan yg terbaik buat pelajar2 ku....

No comments:

Post a Comment